söndag 24 mars 2013

Hatar det

RAMONA LUNDELL hund och hästskojare! ! | C 2 3 - Bloggen

Ramona har lurat mig på pengar, sadlar, täcken och lite annat.. Vi hyrde in våra hästar där och då hon hade falskt namn. Fick oss att betala i förskott pga någon häst hon hade på avbetalning och ägaren och hon hade blivit ovänner så vi tänkte att hjälpa kan man ju alltid göra.. Även om det finns sms bevis och uttagningen på vår bank så hävdar hon att hon inte alls fått betalt. Vi har äntligen efter mycket hot från hennes sida och ont med pengar fått våra hästar därifrån, men sadlarna och dem såkallade trasiga täckena är ju borta.
Hon skyller på en Emma om att hon har haft hand om stallet de två senaste dagarna.. Och hon säger att Emma säger att hon visst la in grejerna i sadelkammaren, men vf och vilken anledning hade hon ens att röra den utrustningen?

Blir så arg.! Vet precis vad som hänt.. Det är två sadlar, en dressyr zaldi(skulle jag tro) och hubertus allround - svarta. Inkl. Stigbyglar och stigläder till dressyrsadeln.. Gjorden fick vi och tyglar. Sen när vi hämtade den sista hästen fick vi tränset som hon sa låg i sadelkammaren, men som jag letade där inne, så inte sant!

Vi ska polisanmäla!

Tycker det bara går åt helvete, men fan vad arg jag är på henne!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag red ett tag hos " minna". Men från en dag till en annan hade huset brunnit ner och hon gick knappt å få tag på. Å när jag ett par dagar senare ser en bild på en av hästarna på fb å nån som skriver att de blivit lurade av "minna" så blev jag helt paff..letade runt på masaa sidor å allt jag läste om denna genmnfalska person fick mig att också känna mig grundlurad. Att man liksom inte har tvekat när hon berättat vissa saker. Hon har flera gge sagt att hon inte fått betalt, att den utrustning som hon berättade om skulle ha försvunnit men hängde där. Å att täckena var trasiga o hon hade fått tillåtelse av er att slänga dom. Vilket jag nu förstår är ett jävla skitsnack. Har letat om denna människa och hittade din blogg. Blir så jävla förbannad för så vitt jag vet är kag den enda Emma som varit där.. o att den människa har mage att skylla på mig!!! Jag var knappt där 1 ggn/ månaden o red. Å senaste ggn jag vae ut fanns d knappt nå sadlar kvar...man kan ju undra var de tagit vägen. Har insett att hon ljugit om det mesta. Vill bara att du ska veta detta. Blir väldigt illa tillmods att hon sagt att nån Emma skulle ha nått med det att göra. Fy fan rent ut sagt! Hoppas hon får stå för det hon gjort..!! Mvh Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte sett din kommentar förrän nu tror jag :o nej men Gud :@ usch för henne. Om du läst detta, hör av dig på min mail: tibbiza@gmail.com vill även trots att det gått en tid veta det du vet

      Radera