söndag 27 april 2014

En i mängden..

Ödslar jag min tid just nu?
Borde jag lägga ner och sluta bry mig?
Han svarar inte på mina senaste meddelanden..
Är det för att det är jobbigt för han än..?
Eller är det för att han inte orkar med mig?
Tydligen går det bra att umgås med andra "tjej"vänner..
Trodde vi ändå var som bästa vänner..
Hade jag fel?
Eller har jag fel nu?

Hur ska jag kunna veta..?
Vågar inte fråga, vill inte förlora han mer än jag redan har gjort...
Jag undrar vad han tänker på..
Saknar han ens det minsta lilla vi hade..?
Vill han ha tillbaka känslan han kände..?
Eller känner han sig fri?
Har han kanske fått tillbaka känslan?..
Men vill inte ge sig in i det igen..?

Alla frågor gör ännu mera vilsen...
Vill veta..
Det skulle göra allt lättare och svårare på samma gång beroende på..
Varje sekund jag inte gör annat kollar jag på hans bilder och meddelanden..
Kollar hans sida och letar efter nåt som kan ge mig svar..
Än så länge finner jag bara ännu mera sorg..

Är jag verkligen ingen betydelsefull person längre för honom...?
Känner mig som en främling..
En i mängden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar