fredag 25 april 2014

Uppriven och blottad



Du fyllde mig med allt jag kunde önska mig hos en person så underbar som du är.
Du gav mig hopp och visade mig en annan väg trots när jag hade mina stunder då jag grät.
Att du stod ut med mig var tillräckligt.
Att du fanns vid min sida genom allt under den korta tiden som hände mig.
Jag såg dig i mina drömmar och jag kunde inte sluta le i mitt hjärta varje gång jag såg dig.
Du är vacker och har ett kärleksfullt hjärta.
Du är det bästa som hänt mig och det enda jag vill ha tillbaka...

Varje kram lät mitt hjärta hoppa till så jag kände att jag verkligen levde.
Varje kyss gav mig glädjetårar då lyckan slog till.
Varje beröring gjorde att jag kände mig speciell.

Jag ville verkligen vara den bästa och enda för dig..
Jag försökte knuffa undan mina dåliga sidor jag alltid bär med mig..
Mina känsliga sidor som slår slint.. Jag försökte iallafall..
Men jag vet att jag var och är dålig på det..

Jag önska jag kunde göra om det och vara bara mig utan min för känsliga sida..
Då kanske..

Jag vet jag lovade att inte skylla detta på mig själv..
Det gör jag inte, men nånstans på den vägen kan jag inte sluta se att jag inte var tillräcklig..
Och det borde du ändå förstå vad jag menar med det..

Jag önskar jag kunde spola tillbaka tiden till då du fortfarande såg mig med den speciella blicken..
Då du fortfarande ville hålla om mig och ingen annan..
Den tiden då du älskade mig innerligt mycket som du påminde mig om varje dag..
Jag önskar jag kunde stoppa tiden då du fanns för mig och jag för dig..

Mest av allt önskar jag bara att du kan känna likadant om mig som du gjorde..
Att du vill ha mig som bara din igen..

Förlåt för allt som snubbla ur min mun.. Jag säger dumheter när sorgen tar över..
Jag har svårt att kontrollera det och skäms över det..
Jag är iallafall ledsen..

Trots att jag känner mig som en främling för dig och ungefär som om jag är ett irriterande tuggummi som aldrig kan  släppa taget..
Så vet jag att det inte är så du vill att det ska framstå..
Men det är känslor som styr mitt inre..
Allt du sa trodde jag på...
Varje ord litade jag på..
För du betydde allt..

Men jag ska försöka att inte vara en sten och börda i ditt liv mer..
Jag finns för dig som vän, om du vill så finns jag alltid..
Det lovar jag över hela mitt hjärta..
Men jag kommer alltid sakna dig och den ytterst lilla glöd om hopp kommer jag vilja hålla fast vid..
Det kan jag tyvärr inte ändra på då jag verkligen älskar dig..

Hoppas du finner lycka och även.. om det inte är med mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar