söndag 25 maj 2014

Yet to much but not always

Livet jag mindes..

En himmel så blå och skimrande som de små kristallerna.
En sol som värmde min kropp och fyllde mig med energi.
Minns alla stunder magen bubblade av skratt.
Kommer ihåg doften av all magi omkring mig.
Magi gjord av min lycka.
I min fantasi var det som att dansa runt i älvstoft som långsamt flög omkring.
Så mycket glädje att man glömde all tid och rum.
Så mycket att allt man bara kunde tänka på var sitt hjärtas kärlek.
Denna glädje gjord på kärlek till en annan själ.

Livet jag mindes.. Slingrade sig ur mellan mina fingrar..

Idag jag står jag still..
En himmel så grå och utan vind..
En molntäckande sol.. Ingen värme och ingen energi..
Endast tårar faller ner och lungorna kämpar efter luft däremellan..
All tid och rum existerade men ändå inte..
Livets alla dåliga stunder stannade upp och gnagde mig i ryggen..
Stenarnas alla vassa sidor vända uppåt mot mina bara fötter..
En kärlek utan respons..
Jag sträcker ut min hand i hopp och det jag möter är en vänd rygg..

Livets hårda stunder samlade på en plats,.
Alla dåliga minnen väcker mig mitt i natten..
Sömnen blir svår att förse sig med,.
Drömmarna förblir mardrömmar. Eller så påminner morgonen en..
Slut på mål och livslust..
Allt borta på mindre än en sekund..
Allt förvridet till inget,.

Sitter med bara knän på de vassa stenarna i ett mörkt hörn i mitt egna tomrum..
Tankar och minnen som river ens hjärta itu..
Skulle världen gå under, skulle inte en blick vändas upp..
Inte en rörelse skulle komma från min förtvinande kropp..
Smärtan för djup och utan slut..

########

Men trots allt man genomlid och fortfarande lider genom så ler man åtminstone en gång om dagen..
Kärlek från annat håll gav mig ett leende.
En värmande kram drev molnen iväg..
En förstående beröring gjorde min blick ljusare..
Än finns inte magin där..
Fortfarande finns dem stunderna jag faller igen och gråter ut mitt hjärta..
Men jag försöker hålla mig fast vid den kram jag behöver känna..
Mina drömmar är både bra och dåliga..
Minnen skaver, men de nya ställs på hyllan med..

Livet jag inte vill veta av kan jag nu stå ut med..
Många dagar, månader och kanske även år kommer det ta innan jag kanske mår bra igen och allt jag behöver är din axel att luta mot när allt blir ett helvete..

Du är min varma skinande stjärna på min natthimmel.

Tack kära du, tack för att du finns..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar