måndag 12 september 2011

Vem är du?




Har tåren en dag vaknat och följt en genom livet finns det endast en utväg.
En utväg som finns långt bortom historien.
Gömd bakom sagan du aldrig visste existerade.
Men kommer jag hitta denna utväg kallad sann kärlek?
Kommer jag orka stå kvar genom smärtan som sliter mig inombords.

Smärtan jag känner är hemsk.
Den river upp såren jag ville glömma.
Tårarna jag har faller varje dag genom saknaden jag bär.
Hemligheten jag bär.
Allt jag vill är att dela min sorg till alla.
Jag vill skrika ut min smärta.
Men de jag litar på är så långt borta.

Min familj vill jag hålla kvar.
Men känslan jag får är hat.
Allt som händer omkring är bråk och onda ord.
Mina svek bryter mig ner.

Finns det någon där ute som kan ta bort min djupa smärta?
Finns det någon som kan älska mig?
Är jag ens en bra person som jag önskar jag kunde vara?
I mina minnen kan jag inte minnas den dagen jag hjälpte någon..
Det enda jag minns är tårarna jag gav.
Smärtan jag såg i dina sorgsna ögon påminner mig varje dag.
I flera år är det du jag har saknat.
Det var du som stod där vid min sida.

Allt känns som om det var mitt fel att du aldrig fick leva ett bättre liv.
Skulle behöva dig i min famn igen.
Skulle behöva alla mina andra vänner omkring mig med.
Vart vill världen leda mig.

Finns det en väg som är till för mig.
Just nu går jag i andra fotspår vilsen i mina tankar.
Var är den känslan jag saknar?
Led mig rätt är du snäll vem du nu är.
Kan du hitta mig?

Jag vill bli älskad och inte hatad..
Vill känna att du finns där för mig.
Vill inte bli lämnad kvar igen.

Kan du ta bort min sorg vem du nu är.?
Vem är du?
Ta fram min själ igen.
Jag ber dig, hitta mitt hjärta.
Fyll mig med glädjen jag har glömt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar