torsdag 8 september 2011

Ett svar tack.



Varje morgon jag har vaknat de senaste dagarna har jag mått illa och huvudvärk på köpet.
De första lektionerna har jag inte gått på.
Känner mig dum.
Detta är så inte likt mig att vara sjuk såhär..
Eller vad man nu ska kalla det..

Varje dag vaknar jag av rädsla att göra något fel.
Varje natt tänker jag på hur det skulle vara om allt var perfekt och om det inte var.
Varje kväll plågar mina tankar mina innersta känslor.
Vem är jag?

Den jag är idag känner inte jag..
Den som jag var är borta och glömd.
Den som jag söker är inte här.
Alla ord som viskas omkring mig.
Alla blickar som ser ner mot mig.
Alla hot jag försöker glömma.
Varför?

Även denna dag känns konstig och tom.
Mina känslor kanske ljuger.
Vill inte stå upp mot det som jag inte ser.
Allt är jag rädd för.
Rädd för att förstöra kärleken om den någon dag skulle komma.
Rädd för att förstöra andras liv.

Ge mig svar.

Bara ett svar tack.

1 kommentar:

  1. "Du är inte ensam
    Jag finns vid din sida

    Jag finns där när du vill
    Se dig om
    Då ser du mig
    Det spelar ingen roll var du är
    När du sträcker dig efter mig
    Då håller jag om dig

    När du inte längre förstår världen
    Och varje dag försvinner i intet
    När stormen inte mer lägger sig
    Och du inte längre uthärdar natten
    Jag finns där när du vill
    Oavsett var du är

    Du är inte ensam"


    <3

    SvaraRadera