måndag 24 oktober 2011

Fågel - Grönsångare



Hej hej alla läsare!

Igår hittade jag en liten fågel när jag var ute och red, kunde ju inte låta den typ ramla omkull där vid varje vingtag.
Den kan nämligen inte flyga.
Såg senare att den har ett stort sår som ett bitmärke på högerving fäste.
Tror det är en grönsångare och lägger då ut en bild på en grönsångare.
Har gett den fri tillgång till vatten, men fattas bara insekter :O
Har skrivit ett mail till Svenska Djurskyddsföreningen men har inte fått ett svar ännu :(
Känner mig lite stressad.
Kan inte ha den på rummet en natt till då Julia inte vet om hon är allergisk mot den och sen så kan jag ju inte släppa ut den då den är ett lätt byte...

Stackarn.. <3

Kommentera gärna.
Puss puss på er och ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. liza då :/

    du är en sann djurvän <3

    Jag hade låtit den vara i skogen och låtit naturen ha sin gång, men du ska då alltid rädda dem, något jag gillar med dig och som är typiskt dig, på bra sätt <3

    SvaraRadera
  2. Ha den i stallet? I ett rum som är stängt eller på toaletten, Fixa till en papplåda och lägg i vatten osv o.o

    XoXo

    N.D

    SvaraRadera